Пикап, ефективни запознанства, флирт и свалки (Pick-up Project форум)
Ноември 28, 2020, 12:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

"Дължа успеха си на това, че никога не давах и не приемах извинения." - Флорънс Найтингейл

Екипът на pickup-project организира пикап обучения. Не се колебай! Запиши се сега!
Начало
Правила
Търси
Вход
Регистрация
Най-нови
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Как човек може да се самодисциплинира  (Прочетена 1491 пъти)
Dream
PuP Форум Ученик
**

Репутация: +4/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 133



Профил
« -: Май 24, 2020, 10:04 »

Как да си каля самоконтрола /дисциплината ? Търся нещо  от истинския свят. Вече четох в интернет. От 28 дена правя едно много тегаво упраженение,  но извън него пак ми е трудно да си налагам волята над себе си. Трудно ми е  да правя това, което съм си поставил като цел обикновенно от 3 неща ще свърша 1 другите две отиват на кино.  Спорта го практикувам. Проблема ми е че за едни цели мозъка ми се подчинява, а за други не. Примерно реших да  налагам контрол над финансите си и всичко си върви, не изпитвам  особени трудности да спазвам правилата си. Реших и пик ъп да правя 2 пъти седмично също става по някакъв начин, но като си казах ще вдигна левела почвам 4 пъти  се почнаха едни оправдания "днес съм уморен", "сега ме боли главата"  дай утре и всякакви такива оправдания . С други неща е по същия начин. Как да съм железен ?
Активен
StefanS
PuP Player
PuP Форум Майстор
*******

Репутация: +117/-24
Неактивен Неактивен

Публикации: 230


Профил
« Отговор #1 -: Май 24, 2020, 16:22 »

Гледай сега, просто е. Волята е булшит. Това е мит, всичко опира до инстинктите, а след това навиците които могат да ти помогнат да ги конреолираш. Какво имам в предвид - колкото и да си железен с диетата си примерно, ако поставиш пред себе си на масата една огромна поничка, и я гледаш ден-два-три накрая ще я изядеш, няма как да издържиш и да се бориш с инстинкта си. Но!!!! Ако я прибереш в шкафа и не е пред очите ти, вероятно след 10 минути ще забравиш за нея. А още по-добре е изобщо никога не си я купил в магазина на първо място. Как да го направиш - ами изграждаш си правилото: пазаруваш само СЛЕД КАТО си се нахранил. Когато отидеш сит в магазина купуваш точно това за което си отишъл, и никакви външни стимули не могат да повлияят на решението ти.

Навиците са по-интересната част, не чакай чудеса. Глупостите за 20-30 дни изграден навик са лекомислени. Ще ти споделя личен опит. До преди 6-7 години никога през живота си не бях влизал във фитнес зала. И понеже се познавах какъв съм, реших че когато се преместя в новото ми жилище, ще си направя фитнес в мазето. Защото знаех, че ще започнат оправданията и никога няма да стъпя във фитнес зала. Ще се оправдавах с , рано е, залите не работят в 5:30. Вали дъжд навън, ще се намокря/разболея. Сещаш се, цял куп оправдания. Както и да е, направих го и признавам си, с мъка слизах всяка сутрин да тренирам. С мъка се докарвах да сляза 20 стъпала. И отново ми помагаше средата която бях предварително изграждах - дрехите ми за тренировка бяха готови още от предната вечер и хвърлени пред леглото. Първото нещо когато станеш беше да ги видя, да ги занеса набързо в топлия хол и да ги облека. Никога не съм се отказвал от тренировака след като съм си облякъл дрехите за фитнес. Никога! Облека ли ги - тренировка ще има.
Но по интересното беше, че ми бяха необходими около 2 години от момента "реве ми се, не ми се става да тренирам", до "нямам търпение да тренирам/искам да се чувствам добре". Две години. Изобщо не бързо тази цялата промяна в мозъка ти. Така че го мисли в много дълъг период.

Още нещо важно - малките стъпки. Трябва да напредваш с малки стъпки - в момента си прецакал пикап рутината си, защото си се изхвърлил. Вместо 4 сесии в седмицата, увеличи едната сесия с 30 минути само. След време и другата. По нататък - добави трета сесия от 1 час само. Схващаш идеята - малки крачки, за да не се контузиш. Пак от опит - когато започвах с медитацията, започнах с две минути (само две) на ден. Толкова малко, че да не можеш да се оправдаеш че нямаш време. След 2-3 седмици стана 5-10, след това 20, 25, и в момента съм на 30 минути на ден (две различни практики). Толкова ми е оптималния вариант пробвал съм 40 минути, много ми идва засега.

И сега най-хубавата част. Навиците се стакват. Колкото повече навици (без значение добри или лоши) практикуваш толкова по лесно прикачаш нови към тях или ги заменяш. Веднъж прихванал 2-3 хубави навика можеш много лесно да добавяш нещо ново да пробваш. Всички имаме навици - добри и лоши, но по-добре е да имаш добри/полезни отколкото лоши/вредни. Цигарите са просто навик, много трудно е просто "да ги спреш" но ако замениш този навик с друг малко по-вреден като да лапаш бонбон всеки път когато ти се допуши е по-лесно.

Навиците движат нас хората, ни правим това което винаги сме правили. Но за да си промениш манталитета/майндсета е необходимо да промениш първо навиците си. Умът ще последва и наваксва по-късно. Действаш ----> променяш се, а не обратното. Всичко това съм го чел от James Clear още преди години, вече има и книга дори издадена на Български език: Атомни навици. Но тези неща са се знаели още от Бенджамин Франклин, онзи същия дето е на 100 доларовата банкнота.

Активен
NNN
PuP Player
PuP Форум Зарибен
*******

Репутация: +19/-2
Неактивен Неактивен

Публикации: 49


Профил
« Отговор #2 -: Май 25, 2020, 00:53 »

Как да си каля самоконтрола /дисциплината ? Търся нещо  от истинския свят. Вече четох в интернет. От 28 дена правя едно много тегаво упраженение,  но извън него пак ми е трудно да си налагам волята над себе си.
28 дена е нищожно време за каквато и да е било промяна. На колко си 23-4-5 ? 30 ? Живял си всичките тези години по един начин, а после се надяваш за 28 ДЕНА да преобърнеш всичко наопаки. Това няма как да стане, ако ставаше всички щяха да го правят.
Естествено другата ти грешка е да си мислиш, че изведнъж ще хитнеш някакъв майлстоун и няма да има нужда да се бориш със себе си, всичко ще ти идва отръки, което разбира се няма да се случи. Всичко в нашия живот ни бута към посредственост. Дори и скъпоценните ни приятели и роднини ни тласкат нататък.Животът ти е ще е постоянна борба, но какво от това ? Алтернативата ти е да живееш в нищета, което разбира се ако се замислиш не е никаква алтернатива. На първо време си дай повече време, успяват тези с най-голям емоционален капацитет.Колкото по-малко се обвързваш със срокове, толкова по-добре за теб. Бързите решения ---> във филм на Марвел. И гледай да не прегаряш, понякога две напред една назад е страхотна идея.
Активен

In theory, theory and practice are the same. In practice, they’re not.

Най-дълбоката форма на отчаянието е да избереш да бъдеш някой друг, освен себе си.
sarrion
PuP Player
PuP Форум Сенсей
*******

Репутация: +120/-25
Неактивен Неактивен

Публикации: 378



Профил
« Отговор #3 -: Май 25, 2020, 08:19 »

 Намигване Трябва да имаш цел, която усещап наистина със църцето си, че си един вид "роден за нея". Каквото и да правиш не трябва да отклоняваш от нея. За изграждане на дисцплина много помага спортта, незавимисо мо какъв е. Също започването на работа изгражда дисциплина в хората (поне в мен изгради).
Активен

Болката от дисциплината е голяма, но наградата от нея е безценна.
stef--
PuP Форум Ученик
**

Репутация: +13/-2
Неактивен Неактивен

Публикации: 118



Профил
« Отговор #4 -: Август 04, 2020, 18:06 »

защо искаш да направиш всичко на веднъж?
За да се създаде навика, 1во трябва да се създадат връзките в мозъка.
Да речем, че искаш да си създадеш навика да тичаш в парка. Как бих го направил аз:

Ден 1 - Обличам се да тичам, обувам се и излизам пред апартамента. После се прибирам, събличам се и продължавам да си правя квото ми е кеф
Ден 2 - Правя същото като ден 1, само че вместо да спра пред апартамента, отивам на половината на пътя до парка
Ден 3 - Отивам до парка
Ден 4 - Тичам малко
Ден 5 - Почвам да тичам повече

И т.н. и т.н.
Просто създаваш връзките в мозъка на малки части. Много по-лесно се асимилира и много по-лесно се свиква Успех Усмивчица

поздрави,
stef--
Активен

Tell me exactly what do you want.. And I will tell you very specific why you cant have it.
hristo.himself
PuP Форум Новак
*

Репутация: +0/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 5


Профил
« Отговор #5 -: Август 23, 2020, 20:47 »

Много добра тема авторе Намигване

Щом мислиш за тези неща, добре е. Повечето хора не го правят.

Това което бих казал на кратко, ще кажа че мотивацията издържа много кратко, а това което ти трябва е движеща сила. Движещата сила не ти позволява да избереш грешното. Тя ти казва "бъди най доброто себе си и дай май доброто от себе си" разбира се с честна работа.

За тези от вас които знаят английски силно препоръчвам книгата на David Goggins -Can't Hurt Me. Тя е променила много животи, моят също.

П.П вижте ThePirateBay и 1377x за книгата
Активен
Dream
PuP Форум Ученик
**

Репутация: +4/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 133



Профил
« Отговор #6 -: Август 27, 2020, 15:16 »

Здравейте  понеже това не е промяна за ден реших да отговоря след като мине време .
Малко фийдбек, железен не станах .Прочетох съветите и опитах да усвоя един ,за навиците. Купих атомни навици на джеимс клиър от нея нови навици не прихванах, но идеята за малките всекидневни еднопроцентови промени много ми откликна и я прилагам често. Започнах да си създавам и навик.
Труден и досаден процес си е .  Започнах да медитирам. Първоначлно всичко беше на сила. Няколко пъти и спирах за по седмица после пак . Но в крайна сметка вече го правя от 3 месеца и започна да ми харесва  . Пример за това е и снощи пребит от пътуване в 1 часа си легнах и след 5мин пак станах да медитирам за да не изтървам деня Ухилен
И изобщо когато не съм медитирал целия ден ме гложди мисълта,че трябва да го направя.
Самия пик ъп и той започна да става като навик и да изпитвам нужда да го правя, въпреки че съм станал зависим да го правя само като имам wing.
 При мен най- много сработи тракването на навика всеки ден си отбелязвам като го направя съотвено и когато не съм, много ми помогна да не го и забравя сред 1000то други идеи.Също ми помогна и да се асоцирам постоянно с това на всички казвам, че медитирам и постоянно търся ползите от това за себе си. Страшно много ме бууства да го правя.
Изобщо много добри съвети и са приложими ако и някой друг ги чете де не му мисли, а да прилага. Благодаря за съветите в добра посока ме тласнаха и се надявам в бъдеще, и аз да мога да помагам така   Плезещ се
 
Активен
Helios89
PuP Форум Новак
*

Репутация: +1/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 11


Профил
« Отговор #7 -: Ноември 11, 2020, 13:03 »

Нов навик се изгражда за 30 дни. Избиването на навик двойно повече.

- Направи си списък с нещата, които искаш да промениш
- Сложи 2 параметъра - колко са важно за теб да се промени и колко трудно ще стане да се промени, като всяко има уникална стойност(имаш 3 неща, всяко оценяваш различни с 1,2 и 3 по важност и с 1,2,3 по трудност
- Тук имаш избор или събираш или умножаваш параметрите, все тая, за да оформиш точкова им стойност
- Подреждаш ги по точки,
- Ако има с еднакви стойности им слагаш по един "+" всяко със същата стойност с по-малка "важност"(ако има още 3 елемента -> +++)
 - Ако има с еднакви стойности им слагаш "-" всяко със същата стойност с по-голяма трудност (ако има още 3 елемента -> ---)
 - Крайната подредбата на неща с еднака стойност трябва да е "±","+","-" ( пример ±±+,±±-, ±+,±-, +, - )
 - Почваш да променяш по списъка, тако започваш с най ниската стойност
 - Ако не направиш нещо един ден, щот те е мързяло, почваш наново от ден 1

ПРИМЕР:
1) Трябва да почна да си мия използваните прибори след ядене, за да не се трупат
2) Трябва да почна като стана да си оправя леглото
3) Трябва да почна да ходя по 10 000 крачки на ден

Миене на чинии -> лесно - оценка 1; важност - 1, щот имам миялна машина, ще ги изпкна и ще ги трупам там
Оправяне на легнолото -> не е много трудно(2), но без кафе съм неадекватен; важност - 3, щот не се знае коя ще ми дойде на гости и дали няма да я ззвлека в спалнятата
10 000кр/ден -> трудност - 3, щото не обичам да ходя по толкова, а и отнема 2часа от деня ми. Но пък е важно за фигурата ми(а и само тази стайност остана) - 2.

Решил съм да събирам стойностите
миене - 2 (1 ако умножавам)
легло - 5  (6)
ходене - 5 (6)
леглото има 5, но има още 1 с 5, кое е с по-голяма трудност => 5- ; леглото има 5, но има още 1 с 5, кое е с по-малка важност => 5+. За леглото се получава 5±

миене (2), легло(5±), ходене(5)
Почваме с миенето. Но на ден 15ти ме мързи да измия чиниите след ядене и не го правя. Ден 16ти става ден 1ви и почвам наново тая точка от списъка.
------

По тази система успях миналата година
- да спра да поемам по 40гр бяла захар на ден, тък ато спрях да пия кафето със захар
- да си мия използваните прибори след ядене, за да не се трупат
- да си оправям леглото след сутришното кафе
- да ходя по минимум 1 час на ден (около 4км или в крачки около 6200)
- да правя коремни преси сутрин
- да ставам по-рано, и да си лягам в по-нормални часове, за по-добър сън
- и други по-лични промени, не бих желал да споделям онлайн с непознати Усмивчица
Активен
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines