Пикап, ефективни запознанства, флирт и свалки (Pick-up Project форум)
Юли 03, 2020, 21:20 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

"Дължа успеха си на това, че никога не давах и не приемах извинения." - Флорънс Найтингейл

Екипът на pickup-project организира пикап обучения. Не се колебай! Запиши се сега!
Начало
Правила
Търси
Вход
Регистрация
Най-нови
Страници: [1]
  Изпечатай  
Автор Тема: Как човек може да се самодисциплинира  (Прочетена 363 пъти)
Dream
PuP Форум Ученик
**

Репутация: +4/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 132



Профил
« -: Май 24, 2020, 10:04 »

Как да си каля самоконтрола /дисциплината ? Търся нещо  от истинския свят. Вече четох в интернет. От 28 дена правя едно много тегаво упраженение,  но извън него пак ми е трудно да си налагам волята над себе си. Трудно ми е  да правя това, което съм си поставил като цел обикновенно от 3 неща ще свърша 1 другите две отиват на кино.  Спорта го практикувам. Проблема ми е че за едни цели мозъка ми се подчинява, а за други не. Примерно реших да  налагам контрол над финансите си и всичко си върви, не изпитвам  особени трудности да спазвам правилата си. Реших и пик ъп да правя 2 пъти седмично също става по някакъв начин, но като си казах ще вдигна левела почвам 4 пъти  се почнаха едни оправдания "днес съм уморен", "сега ме боли главата"  дай утре и всякакви такива оправдания . С други неща е по същия начин. Как да съм железен ?
Активен
StefanS
PuP Player
PuP Форум Майстор
*******

Репутация: +105/-21
Неактивен Неактивен

Публикации: 211


Профил
« Отговор #1 -: Май 24, 2020, 16:22 »

Гледай сега, просто е. Волята е булшит. Това е мит, всичко опира до инстинктите, а след това навиците които могат да ти помогнат да ги конреолираш. Какво имам в предвид - колкото и да си железен с диетата си примерно, ако поставиш пред себе си на масата една огромна поничка, и я гледаш ден-два-три накрая ще я изядеш, няма как да издържиш и да се бориш с инстинкта си. Но!!!! Ако я прибереш в шкафа и не е пред очите ти, вероятно след 10 минути ще забравиш за нея. А още по-добре е изобщо никога не си я купил в магазина на първо място. Как да го направиш - ами изграждаш си правилото: пазаруваш само СЛЕД КАТО си се нахранил. Когато отидеш сит в магазина купуваш точно това за което си отишъл, и никакви външни стимули не могат да повлияят на решението ти.

Навиците са по-интересната част, не чакай чудеса. Глупостите за 20-30 дни изграден навик са лекомислени. Ще ти споделя личен опит. До преди 6-7 години никога през живота си не бях влизал във фитнес зала. И понеже се познавах какъв съм, реших че когато се преместя в новото ми жилище, ще си направя фитнес в мазето. Защото знаех, че ще започнат оправданията и никога няма да стъпя във фитнес зала. Ще се оправдавах с , рано е, залите не работят в 5:30. Вали дъжд навън, ще се намокря/разболея. Сещаш се, цял куп оправдания. Както и да е, направих го и признавам си, с мъка слизах всяка сутрин да тренирам. С мъка се докарвах да сляза 20 стъпала. И отново ми помагаше средата която бях предварително изграждах - дрехите ми за тренировка бяха готови още от предната вечер и хвърлени пред леглото. Първото нещо когато станеш беше да ги видя, да ги занеса набързо в топлия хол и да ги облека. Никога не съм се отказвал от тренировака след като съм си облякъл дрехите за фитнес. Никога! Облека ли ги - тренировка ще има.
Но по интересното беше, че ми бяха необходими около 2 години от момента "реве ми се, не ми се става да тренирам", до "нямам търпение да тренирам/искам да се чувствам добре". Две години. Изобщо не бързо тази цялата промяна в мозъка ти. Така че го мисли в много дълъг период.

Още нещо важно - малките стъпки. Трябва да напредваш с малки стъпки - в момента си прецакал пикап рутината си, защото си се изхвърлил. Вместо 4 сесии в седмицата, увеличи едната сесия с 30 минути само. След време и другата. По нататък - добави трета сесия от 1 час само. Схващаш идеята - малки крачки, за да не се контузиш. Пак от опит - когато започвах с медитацията, започнах с две минути (само две) на ден. Толкова малко, че да не можеш да се оправдаеш че нямаш време. След 2-3 седмици стана 5-10, след това 20, 25, и в момента съм на 30 минути на ден (две различни практики). Толкова ми е оптималния вариант пробвал съм 40 минути, много ми идва засега.

И сега най-хубавата част. Навиците се стакват. Колкото повече навици (без значение добри или лоши) практикуваш толкова по лесно прикачаш нови към тях или ги заменяш. Веднъж прихванал 2-3 хубави навика можеш много лесно да добавяш нещо ново да пробваш. Всички имаме навици - добри и лоши, но по-добре е да имаш добри/полезни отколкото лоши/вредни. Цигарите са просто навик, много трудно е просто "да ги спреш" но ако замениш този навик с друг малко по-вреден като да лапаш бонбон всеки път когато ти се допуши е по-лесно.

Навиците движат нас хората, ни правим това което винаги сме правили. Но за да си промениш манталитета/майндсета е необходимо да промениш първо навиците си. Умът ще последва и наваксва по-късно. Действаш ----> променяш се, а не обратното. Всичко това съм го чел от James Clear още преди години, вече има и книга дори издадена на Български език: Атомни навици. Но тези неща са се знаели още от Бенджамин Франклин, онзи същия дето е на 100 доларовата банкнота.

Активен
NNN
PuP Player
PuP Форум Зарибен
*******

Репутация: +19/-2
Неактивен Неактивен

Публикации: 49


Профил
« Отговор #2 -: Май 25, 2020, 00:53 »

Как да си каля самоконтрола /дисциплината ? Търся нещо  от истинския свят. Вече четох в интернет. От 28 дена правя едно много тегаво упраженение,  но извън него пак ми е трудно да си налагам волята над себе си.
28 дена е нищожно време за каквато и да е било промяна. На колко си 23-4-5 ? 30 ? Живял си всичките тези години по един начин, а после се надяваш за 28 ДЕНА да преобърнеш всичко наопаки. Това няма как да стане, ако ставаше всички щяха да го правят.
Естествено другата ти грешка е да си мислиш, че изведнъж ще хитнеш някакъв майлстоун и няма да има нужда да се бориш със себе си, всичко ще ти идва отръки, което разбира се няма да се случи. Всичко в нашия живот ни бута към посредственост. Дори и скъпоценните ни приятели и роднини ни тласкат нататък.Животът ти е ще е постоянна борба, но какво от това ? Алтернативата ти е да живееш в нищета, което разбира се ако се замислиш не е никаква алтернатива. На първо време си дай повече време, успяват тези с най-голям емоционален капацитет.Колкото по-малко се обвързваш със срокове, толкова по-добре за теб. Бързите решения ---> във филм на Марвел. И гледай да не прегаряш, понякога две напред една назад е страхотна идея.
Активен

In theory, theory and practice are the same. In practice, they’re not.

Най-дълбоката форма на отчаянието е да избереш да бъдеш някой друг, освен себе си.
sarrion
PuP Player
PuP Форум Сенсей
*******

Репутация: +120/-25
Неактивен Неактивен

Публикации: 377



Профил
« Отговор #3 -: Май 25, 2020, 08:19 »

 Намигване Трябва да имаш цел, която усещап наистина със църцето си, че си един вид "роден за нея". Каквото и да правиш не трябва да отклоняваш от нея. За изграждане на дисцплина много помага спортта, незавимисо мо какъв е. Също започването на работа изгражда дисциплина в хората (поне в мен изгради).
Активен

Болката от дисциплината е голяма, но наградата от нея е безценна.
Страници: [1]
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines